کوهستان پارک شادی مشهد

مجاوران و زائران مشهد الرضا تا همین چند سال پیش از تفرجگاه چند منظوره کوهستان پارک شادی بازدید و از امکانات و خدمات آن بهره می بردند و صدای فریادهای از سر هیجان منطقه را در بر می گرفت.

کوهستان پارک شادی در سال  1370  ، در انتهای بلوار وکیل آباد با وسعت تقریبی 18 هکتار احداث گشت . از ویژگی های کوهستان پارک شادی  نزدیکی به حرم مطهر امام رضا (ع) است که حدود 35 دقیقه راه می باشد و سال های گذشته زائران تور مشهد بعد از زیارت و یا بعد از بازدید از باغ وکیل آباد سری هم به  کوهستان پارک شادی می زدند  

 

امکانات تفریحی کوهستان پارک شادی دستگاه تندر ، سرسره آبی ، گردباد ، آپولو ، تاب خانواده ، رنجر ، سینما 2000 ، سوپرمن ، ترانبانت ، افلاک نما ، مجموعه موتور سواری ، آبشار ، اختاپوس ، موشک ، اسب دونده ، تاب کودک ، قطار بچه ، سوسمار بچه ، دایناسور ، گاو وحشی ، تفنگ آبپاش و دستگاه های طوفان ، نهنگ ، چلنجر ، قطار بخار ، سفینه ، کالسکه ، مجموعه قایقرانی و چندین دستگاه دیگر می باشند . همچنین خدمات اورژانس یا فوریت های پزشکی ، رستوران و اغذیه فروشی ، استراحتگاه های خانوادگی ، فروشگاههای مختلف و پارکینگ در این مجموعه در اختیار گردشگران تور مشهد قرار داشت . کوهستان پارک شادی در اصل تفرجگاهی چند منظوره به شمار می رفت که بیشتر مسافران تور مشهد و عموم بومیان اوقات فراغت خود را در این مکان به شادی و سرگرمی سپری می نمودند .

از سال 91 تعدادی از دستگاه‌های کوهستان پارک شادی توسط اداره استاندارد پلمب شد ، زنجیره پلمب دستگاه‌ ها به علت نداشتن استاندارد ادامه یافت تا اینکه کل مجموعه در پی بروز حادثه برای عده ای از مراجعین پلمب شد و تا کنون هیچ اقدامی جهت استاندارد سازی و بازگشایی مجدد توسط مالکین صورت نگرفته است . این ظرفیت تفریحی با موقعیت مناسب در شهر مشهد به حال خود رها شده است و کسی دغدغه راه‌اندازی آن را ندارد . دیگر مسافران  تور مشهد  از خاطر برده اند که زمانی به انتهای خیابان وکیل‌آباد که میرسیدند شور و غوغای کودکان و جوانان در این مجموعه به گوش می‌رسید .

با طولانی شدن این زمان اذهان عمومی به سوی مسئله تغییر کاربری کوهستان پارک شادی کشیده شد . برای این منظور باید شهرداری مشهد تغییر کاربری را پیشنهاد دهد  و مسئولین امر اظهار داشتند این کار از سوی مدیریت شهری انجام نخواهد شد زیرا نیاز عمومی بر نیاز اشخاص ارجحیت دارد و کمیسیون ماده 5 هم به مجموعه هایی که کاربری عمومی دارند و نیاز شهری محسوب می شوند ، مجوز تغییر کاربری نمی دهد و نه تنها زمین کوهستان پارک شادی به هیچ وجه تغییر کاربری پیدا نخواهد داشت بلکه حتی مجوز فعالیت دیگری که جنبه گردشگری داشته باشد هم برایش صادر نخواهد شد .

کوهستان پارک شادی از توجیه اقتصادی خوبی برخوردار است، این مجموعه هم دارای سابقه تاریخی است . حیف است محلی را که تعداد زیادی از شهروندان و زائران تور مشهد می توانند اوقات فراغت خود را درکنار خانواده به شادی بگذرانند، تعطیل و این همه سرمایه به حال خود رها شوند . در شرایطی که  شهر گردشگر پذیر مشهد نیازمند چنین فضا هایی است ، هستند سرمایه‌گذارانی که نسبت به بازسازی دستگاه های کوهستان پارک شادی با استفاده از فناوری‌های روز ابراز تمایل نموده اند تا مجموعه دوباره در اختیار مجاوران و زائران تور مشهد قرار گیرد . امید آن می رود که با همت سرمایه گذاران و حمایت مسئولین این امر محقق شده و دوباره شور و هیجان سابق به کوهستان پارک شادی باز گردد .