پارک پردیس قائم مشهد

تمام لذت سفر به همان دورهمی ها و خوشگذرانی در کنار عزیزان است . تا اسم سفر می آید اولین چیزی که به ذهن می رسد نشاط و شادی است و به همین جهت از سوی تمام افراد از هر سنی و با هر موقعیتی مورد استقبال قرار می گیرد .

در  تور مشهد  زائران و گردشگران در کنار زیارت و خرید و تهیه سوغات تمایل دارند تا زمانی را هم در کنار اعضای خانواده از امکانات تفریحی و سرگرم کننده شهر مقدس مشهد استفاده نمایند تا از اثرات مثبت و فواید سفر که همان تجدید قوا و تغییر روحیه است به نحو احسن بهره برده تا پس از اتمام سفر با روحیه ای مضاعف و سر حال دوباره با انرژی و انگیزه به ادامه فعالیت های روزمره زندگی خود بپردازند . در میان اماکن تفریحی و پارک های متعدد و گوناگون شهر مشهد ، پارک پردیس قائم  توانسته نظر مساعد مراجعین چه از شهر مشهد و چه مسافران تور مشهد را جلب نماید . پارک پردیس قائم  واقع در شمال شهر مشهد مقدس یعنی در ابتدای جاده قدیم قوچان ، از جنوب به بلوار صد متری قائم و از شمال به شهرک امام هادی و از شرق به بلوار توس و از غرب به باغ آستان قدس رضوی محدود شده است .

پارک پردیس قائم مشهد

پارک پردیس قائم از نظر تنوع گونه های گیاهی بسیار غنی به نظر می رسد . در این پارک گیاهانی همچون صنوبر ، چنار و انواع سرو ، کاتالیپا ، زیتون ، تلخ ، کاج ، یوکا ، اقاقیای معمولی و چتری ، عرعر ، راش ، افرا ، ترون ، پیراکانتا ، رز های معمولی و هفت رنگ ، گل ناز و بسیاری از گل های رنگارنگ دیگر به چشم می خورد . معابر پارک سنگ فرش و جدول کشی شده اند تا هنگام تردد و بازی در محوطه پارک برای مجاوران و مسافران تور مشهد مشکلی ایجاد نشود .

پارک پردیس قائم مشهد

پارک پردیس قائم با مساحت  167766 متر مربع از امکانات مختلفی برخوردار است امکاناتی از قبیل تأسیسات بهداشتی ، ساختمان موزه ایرانی ، اتاق بازی های کامپیوتری ، آلاچیق ، بوفه و آبنمای موزیکال و خطی آبشار مانند که بر زیبایی های پارک افزوده است . همچنین برکه ای در پارک وجود دارد که توسط موتور چاه با چهار اینچ آبدهی ، آب آن تأمین می گردد که در اصل ذخیره ای است برای آب مورد استفاده  پارک که به منظور آبیاری فضای سبز و تأمین آب مورد نیاز آبنما مورد بهره برداری قرار می گیرد .

park pardis ghaem mashhad

شهر توریستی مشهد با توسعه شهر و افزایش ظرفیت گردشگری ، در کنار احداث پارک های جدید در مکان های مناسب ، به توسعه و تجهیز پارک های موجود هم نیازمند است .  با توجه به وسعت و موقعیت پارک پردیس قائم طرح هایی در دست اجرای سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد قرار دارد که می تواند در آینده ای نه چندان دور آن را به عنوان یکی از مهم ترین پارک های شهر مشهد در نظر شهروندان مشهدی و مسافران تور مشهد تثبیت نماید .