پارک سبز کیش

در جزیره کيش سعی شده درختان و گیاهان بومی استفاده و کاشته شود ، این سرسبزی ها ، علاوه بر زیبایی به طراوت و لطافت هوا و ايجاد سايه‌ بان ‌هاى طبيعى در هوای گرم جزیره کمک مى‌کند .

 در مجموعه های سرسبز جزیره کیش در حاشیه  و ساحل آبى دريا چشم انداز خاصی دارد . در بین پارک های متنوع جزیره کیش  پارک سبز کیش کمی متفاوت به نظر می رسد به طوری که سرسبزی و طراوت مناطق شمالی کشور را در ذهن تداعی می سازد .  دلیل این همه سرسبزی سرازیر شدن آب های سطحی به این منطقه که به دره پرتغالی ها معروف است ، می باشد . اما پارک سبز کیش یک ویژگی خاص دیگر هم دارد که بسیاری از گردشگران و مسافران  تور کیش را به سوی خود می کشاند و آن وجود درختی است که کهنسال ترین درخت لور جزیره است و عمر آن را چیزی در حدود 500 تا 600 سال تخمین زده اند . این درخت به درخت سبز معروف بوده و نام گذاری پارک هم از همین رو ست .  درختان لور یا انجیر معابد تنها در نواحی جنوبی کشور رشد می کنند و در دوره ایلخانی و تیموری از هند و چین به جزیره کیش ، قشم و نوار ساحلی خلیج فارس وارد شده اند . درخت لور در ابتدا تنها تنه می باشد و با رشد درخت ، شاخه های آن به طرف زمین آویزان می شوند و پس از مدتی در آن فرو می روند و خود جزئی از تنه می شوند . این روند آن قدر ادامه می یابد تا به یک درخت با چندین ساقه در هم تنیده و پیوسته در داخل زمین تبدیل می گردد .

green-park-kish

مسیر رسیدن به درخت سبز در پارک سبز کیش با گل های رنگارنگ کاغذی و چراغ های فانوسی شکل مزین شده است . عده ای از مردم به خوش یمن بودن درخت سبز اعتقاد دارند و  نخ ها و پارچه هایی را به شاخه هایش می بندند . این نخ ها و پارچه ها به هنگام وزش نسیم سبب جلب نظر بیشتر گردشگران و مسافران تور کیش می شوند و به نوعی تقدس درخت سبز را القا می کنند .

پارک-سبز-کیش

مساحت پارک سبز کیش در حدود ۶۰ هکتار می باشد و در محوطه اين پارک درختانى از نوع کاسيکا ، اوکاليپتوس ، درمان عقرب ، ابريشم کهور ، مصری ، کنار ، گز ، خرما و تمر هندى کاشته شده است .

در کنار تمام زیبایی های طبیعی پارک سبز کیش امکاناتی نظیر آلاچیق و صندلی هایی با طراحی زیبا و محل هایی مخصوص پخت کباب برای استفاده گردشگران و مسافران تور کیش در نظر گرفته شده است .

پارک-سبز-کیش

پارک سبز کیش دارای دو در ورودی است . یک در آن با ورودی جاذبه گردشگری شهر باستانی حریره مشترک و ورودی دیگر آن در مجاورت آب انبار سنتی می باشد . همین مسئله خود بهانه ای می شود تا گردشگران تور کیش از هر سه جاذبه کیش بازدید نمایند و ساعات خوشی را برای خویش رقم زنند .