پارک ساحلی ماهیگیر کیش

پارک ساحلی ماهیگیر کیش با حفظ حریم سواحل و با هدف افزایش نشاط و شادابی خانواده ها با امکانات متنوع پذیرای گردشگران و مسافران است .

ایجاد جاذبه های جدید در سواحل جزیره کیش   با هدف خلق فضا های جدید و نو در محیط های ساحلی سر لوحه مجموعه برنامه ها و اقدامات عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است . تا کنون پارک های مختلفی با کاربری های متنوع برای خانواده ها در سواحل کیش بنا شده است.  یکی از این پارک ها پارک ساحلی ماهیگیر در سواحل شرقی جزیره کیش است که چهار هزار متر مربع مساحت دارد . در پارک ساحلی ماهیگیر بزرگ ترین مجسمه فیگوراتیو کشور با طول دوازده متر در نظر گردشگران و مسافران تور کیش خودنمایی می کند .مجسمه ماهیگیر از نگاه گردشگران تور کیش سمبل کیشوندان ماهیگیر ساحل کیش است .

طرح ساخت مجسمه ماهیگیر پس از بررسی بین سه ماکت مختلف پیشنهاد شده و با لحاظ کمی تغییرات تایید و سپس وارد مرحله ساخت گردید . این مجسمه به دست چهار هنرمند به نام های سامان توکلی ، محمد حسین ماموریان ، مصطفی سلطانی و هاشم شفیعی از اواسط دی تا 28 اسفند 93 در سه کارگاه در شهر مشهد از 12 لایه فایبر گلاس با ضخامت حدود 3 سانتی متر ساخته شده است که حاوی 6 تن آهن می باشد و در قالب 11 قطعه به جزیره کیش حمل و سپس مونتاژ شده است . به جهت ایستایی این مجسمه 18 تن بتن ریزی در پاهای اثر و فوندانسیون بتنی 30 مترمکعبی صورت گرفته و در سه مرحله جنب سالن همایش های بین المللی کیش نصب شده است . یاد آور می شود در ساخت مجسمه ماهیگیر پس از بررسی و مطالعات فراوان توسط مشاوران از مصالح و موادی استفاده شده است که قابلیت ماندگاری در شرایط اقلیمی و آب و هوایی جزیره کیش را داشته باشد .

 

پارک ساحلی ماهیگیر علاوه بر مجسمه معروف خود ، آبنماهای زیبایی  هم دارد که بازدید از آن می تواند لحظات شیرینی را برای مسافران و گردشگران تور کیش رقم بزند . دو آب نما در دو جهت شرقی و غربی پارک بنا شده اند که توسط یک جوی آب صد متری به هم متصل می شوند . همچنین فضای سبز و گل کاری های هنرمندانه محیط زیبایی را خلق کرده اند که هم در نشاط بصری گردشگران تاثیرگذار خواهد بود و هم فضای بی نظیری را برای عکس گرفتن فراهم می آورد . علاوه بر این آلاچیق های زیبایی زیر سایه درختان تنومند در پارک نصب شده است تا گردشگران تور کیش بتوانند از فضای آلاچیق برای استراحت استفاده نمایند و احساس آرامش همراه با نشاط  ناشی از حضور در کنار دریا و درخت و گل را تجربه نمایند .

در کنار تمام این ویژگی ها هنگام غروب خورشید نور پردازی های پارک ساحلی ماهیگیر چشم نواز خواهد بود به ویژه نور پردازی هایی که روی مجسمه ماهیگیر صورت می پذیرد و جلوه آن را در نظر گردشگران و مسافران تور کیش چند برابر می نماید . گردشگران تور کیش می توانند در پارک ساحلی ماهیگیر از جاذبه های پارک  و دریا در کنار هم لذت ببرند و لحظات خوشی را در کیش سپری نمایند .