پارک جنگلی طرق مشهد

پارک های جنگلی فضاهای بکر طبیعی را در پیش روی بازدیدکنندگان قرار می دهند . این نوع پارک هابا تجهیز به امکانات رفاهی مناسب انتخاب خوبی جهت سپری کردن اوقات فراغت و تفریح گردشگران می باشند .

پارک جنگلی طرق که در حاشیه بزرگراه شهید کلانتری و جنوب میدان غدیر حد فاصل شهرک سیدی و ابوذر واقع شده است در سال ۱۳۷۷ با ایجاد جنگل دست کاشت ، از منابع طبیعی و  در پی آن با ایجاد امکانات رفاهی – تفریحی به یکی از بزرگ ترین پارک ‌های جنگلی مشهد تبدیل گشت .

پارک جنگلی طرق  ، یکی از بزرگ ترین اماکن اسکان و ارائه خدمات گردشگری به شهروندان و زائران تور مشهد محسوب می شود . این پارک وسیع در مدخل ورودی شهر مشهد از مسیر تهران قرار دارد و مسافرانی که از مسیر تهران به  شهر مشهد سفر می کنند در ورودی شهر به سهولت به پارک دسترسی خواهند داشت . بخشی از پارک جنگلی طرق با وسعت تقریبی ۱۸۶ هکتار ، به کمپ طرق یا همان کمپ مسافرتی غدیر اختصاص دارد که ظرفیت ۴۰۰۰ چادر و ۲۸۰ کلبه را دارا است و از جانب شهرداری مشهد امکاناتی نظیر سکوی برپایی چادر مسافرتی ، فروشگاه ، سرویس بهداشتی ، روشنایی معابر و‌ زمین بازی کودکان در آن ایجاد گردیده است و برنامه هایی برای تکمیل امکانات این مرکز تفریحی در دست اجرا است . کمپ مسافرتی غدیر که همان طور که اشاره شد پیشتر به نام کمپ طرق معروف بوده است ،  با امکانات مذکور در حاشیه جنوب شرق شهر مشهد پذیرای مسافران تور مشهد است .  از طرفی مسافران تور مشهد می بایست در نظر داشته باشند که کمپ مسافرتی غدیر کمی از مرکز شهر دور می باشد و برای رسیدن به مرکز شهر باید از ماشین استفاده نمایند .

پارک جنگلی طرق با وجود گونه‌ های گیاهی جنگلی و درختان متنوع محیط مناسب و مطلوبی را برای گردشگران تور مشهد ایجاد نموده است پارک جنگلی طرق دارای انواع درختان پهن برگ ، سوزنی برگ و مخلوط بوده و اقاقیا و زبان گنجشک بیشترین گونه در سطح این محدوده به شمار می روند . علاوه بر این درختان متنوعی از قبیل افرا ، نارون چتری ، سرو خمره‌ای ، سرو نقره‌ای ، ارغوان ، کاتالپا ، سپیدار و سیب در این پارک به چشم می خورد که البته تعداد آن ‌ها نسبت به دیگر درختان پارک کمتر است . ضمن آن که وجود آب روان در فضای پارک زیبایی و طراوت پارک جنگلی طرق را افزون نموده و محیط دلپذیر با هوایی مطبوع را برای مسافران تور مشهد فراهم ساخته است .

مسافران و گردشگران تور مشهد می‌ توانند برای اسکان کمپ مسافرتی غدیر را انتخاب نمایند و یا برای تفریح و گشتی در طبیعت بازدید از پارک جنگلی طرق را در برنامه ریزی خود در تور مشهد در نظر بگیرند و از حضور در طبیعت  نهایت لذت  را ببرند .