پارک بابا قدرت مشهد

جاذبه های تفریحی در شهر های بزرگ و کلان شهرها و همچنین شهر های گردشگر پذیر اهمیتی دو چندان خواهند یافت . تا آنجا که بخش قابل توجهی از اقدامات و برنامه های مدیران شهری را به خود معطوف نموده اند پارک بابا قدرت مشهد از جمله جاذبه های تفریحی مشهد می باشد.

در سال های اخیر مسئولان شهری مشهد بیش از پیش نیاز مبرم این شهر به برخوردی از امکان تفریحی به جهت استفاده شهروندان و البته خیلی عظیم گردشگران را درک نموده اند و در این راستا به احداث پارک ها و بوستان های متعدد در مشهد اقدام کرده اند .

یکی از این پارک ها که با استقبال خوبی از جانب مجاوران و مسافران تور مشهد رو به رو است پارک بابا قدرت می باشد که در طی سالیان گذشته تغییر و تحول زیادی از جهت کارکرد داشته است . در دهه ۱۳۴۰ جنگل ‌های مصنوعی در منطقه جنوب شرقی شهر مشهد ساخته شد و سپس فرودگاه مشهد در نزدیکی آن احداث گشت . از سال ۱۳۷۰ این محدوده با امکاناتی نظیر محوطه بازی کودکان ، زمین های بازی متعدد ، ارائه بازی ‌های کامپیوتری ، جنگ شادی ، پارکینگ ، فروش لوازم اسکان از قبیل چادر و پتو ، محل نصب چادر ، سرویس بهداشتی ، حمام ، فروشگاه ، رستوران ، بازارچه سنتی و غرفه فروش مواد غذایی و همچنین ارائه خدماتی مانند  آتش نشانی ، استقرار نیروی انتظامی و حلال احمر ، محلی برای اسکان زائران و مسافران تور مشهد که از جاده نیشابور و فرودگاه وارد مشهد می شدند ، بود . این پارک تا خرداد سال ۱۳۷۹ به عنوان ساختمان اداری سازمان پارک ‌ها و فضای سبز شهرداری شناخته می شد اما ساختمان مرکزی در سال ۱۳۸۰ به مکانی دیگر انتقال یافت و این مکان به پارک بابا قدرت  ، با وسعتی در حدود ۲۰ هکتار تبدیل گردید .

 

پارک بابا قدرت از سال ۱۳۹۳ دیگربه منظور اسکان پذیرای زائران و گردشگران مشهد نمی‌باشد و مسافران به جهت اسکان به کمپ غدیر هدایت می شوند . علت این امر تبدیل پارک بابا قدرت به پارک بانوان مشهد از سوی شهرداری منطقه ۷ شهر مشهد می باشد .

park-baba-ghodrat

همان طور که اشاره شد در حال حاضر پارک بابا قدرت تحت عنوان پارک بانوان مشهد پذیرای گردشگران و مسافران تور مشهد است و به مانند سایر پارک های مخصوص بانوان مشهد با اقبال عمومی مواجه گشته است . البته نقش فضای سبز ، گل کاری و درختان سر سبز و زیبا که منظره ای بی بدیل و دلربا را به تصویر کشانده اند در ایجاد این میزان از محبوبیت در بین مجاوران و مسافران مشهد را نباید نادیده انگاشت . شایان ذکر است پارک بابا قدرت که در انتهای بلوار جمهوری مشهد واقع است پس از تبدیل به پارک بانوان با عنوان پارک ریحانه هم شناخته می شود .

آدرس پارک بابا قدرت در مشهد: