پارک ارم مشهد

سرانه مناسب فضای سبز شهر از معیار های یک شهر استاندارد به شمار می رود . پارک ها و فضاهای سبز با مطبوع نمودن هوا محیط های مناسبی برای تفریح و گردش محسوب می شود که یکی از پار ک های زیبای مشهد پارک ارم است .

پارک ارم مشهد در سال ۱۳۸۶ توسط شهرداری شهر مقدس مشهد احداث گشته است . گردشگران و مسافران تور مشهد که علاقمند و دوستدار طبیعت هستند می توانند ضمن زیارت در سفر خود ساعاتی را هم در کنار خانواده و عزیزانشان در پارک ارم مشهد گذرانده و به تفریح و گردش بپردازند . یکی از بی نظیر ترین و جذاب ترین چشم انداز های پارک ارم مشهد دریاچه و آب نمای آن می باشد که مساحتی بالغ بر ۷۵۰۰ متر مربع را به خود اختصاص داده است . نگریستن به این دریاچه آرامش خاصی در انسان ایجاد می کند و حس خوشایندی به همراه خواهد داشت . به گردشگران تور مشهد یاد آور می شود در این دریاچه امکان قایقرانی وجود ندارد .

 در پارک ارم مشهد فضای بسیار بزرگی به وسعت ۶ تا ۷ هزار متر مربع  به منظور  زمین بازی کودکان در نظر گرفته شده است .  در زندگی های آپارتمان نشینی امروز وجود این زمین بازی مخصوص کودکان فرصت مغتنمی است تا کودکان بدون محدودیت های معمول در آپارتمان ها بازی کنند و شاد باشند و از تور مشهد خاطره ای خوش در ذهن ثبت کنند .  

اختصاص قسمتی از پارک ، به بانوان از دیگر ویژگی های پارک ارم مشهد به شمار می رود . چند سالی است که در برخی از شهر های کشور احداث و اختصاص پارک های ویژه بانوان صورت گرفته است که البته با اقبال خوبی هم از جانب بانوان مواجه شده است . پارک ارم مشهد هم از این قاعده مستثنی نبوده و در بین بانوان مسافر و مجاور از محبوبیت بالایی برخوردار است .

زمین فوتبال ، باشگاه ورزشی ، جایگاه کرایه دوچرخه و پارکینگ از دیگر امکانات پارک ارم مشهد می باشد . علاوه بر این امکانات ، فرهنگ سرایی هم در انتهای سمت چپ پارک قرار دارد که برنامه های فرهنگی و هنری متنوع ارائه می دهد و مراجعین می توانند از آن ها بهره مند گردند .  

درخت ها، محوطه چمن کاری و فضای سبز پارک ارم مشهد که در ایجاد فضایی مطبوع و دلپذیر برای مسافران تور مشهد بی تاثیر نبوده است ، با استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار ، آبیاری می شوند . به طور كلی به هر روش آبياری كه در آن آب با فشاری بيش از يک اتمسفر در سطح اراضی به وسيله لوله توزيع شود ، آبياری تحت فشار گفته می شود . با توجه به اقلیم خشک این منطقه استفاده از این شیوه آبیاری اقدامی درست و  به جا محسوب می شود .

گردشگران و مسافران تور مشهد به منظور بهره مند گشتن از فضای دلپذیر و امکانات مختلف پارک ارم مشهد می بایست به آدرس گلشهر ، بلوار شهید آوینی ، خیابان پنج تن و پنج تن ۴۵ مراجعه نمایند .