مجتمع تجاری زیست خاور مشهد

برای بسیاری از مردم و یا شاید بهتر است بگویم تقریبا برای همه افراد گویی سفر و خرید با هم عجین شده است . در میان انواع بازارها و مراکز خرید رنگ به رنگ شهر مشهد ، مجتمع تجاری زیست خاور به خوبی شناخته شده است .

مجتمع تجاری زیست خاور مشهد یکی از مهم ترین مراکز خرید مشهد مقدس می باشد که از دیرباز و قدیم الایام مسافران تور مشهد را به خود جذب نموده است . مجتمع تجاری زیست خاور مشهد در سال1362در میدان شریعتی (تقی آباد) در ابتدای خیابان کوهسنگی افتتاح شد . گفته شده كه مجتمع تجاری زیست خاور مشهد در دوران ساخت در خاورميانه منحصر به فرد بوده است .  مجتمع تجاری زیست خاور مشهد از سه طرف در خیابان واقع شده و دارای ورودی از سه طرف می‌ باشد . قرارگیری مجتمع تجاری زیست خاور مشهد در مرکز شهر ، نزدیکی به ایستگاه قطار شهری (مترو) ، اتوبوس ، تاکسی ، فرودگاه و ایستگاه راه آهن ، مجتمع تجاری زیست خاور را به دنبال داشته و همین امر مجتمع تجاری زیست خاور مشهد را نزد گردشگران تور مشهد به یکی از بهترین گزینه ها برای تهیه سوغات تبدیل نموده است .

نکته حائز اهمیت در خصوص مجتمع تجاری زیست خاور مشهد آن است که از اماکن مذهبی و نقاط دیدنی شهر فاصله چندانی ندارد . مجتمع تجاری زیست خاور مشهد به علت نزدیکی به حرم مطهر رضوی و اکثر هتل های مشهد مورد توجه گردشگران تور مشهد قرار گرفته است . مجتمع تجاری زیست خاور مشهد از قدیمی ‌ترین مجتمع‌ های تجاری است که در زمینی به مساحت ۱۰،۰۰۰ متر مربع با زیر بنای70000 متر مربع در ۱7 طبقه ساخته شده و تنها از ۴ طبقه و ۶۹۸ واحد تجاری تشکیل شده است . هر چند رابطه معقولی که بین مجتمع تجاری و مجتمع اداری دیده می شود به نظر در مجتمع تجاری و مجتمع مسکونی وجود ندارد ، مجتمع تجاری زیست خاور مشهد از موفق ترین نمونه های ارتباط و همسایگی مجتمع تجاری و مجتمع مسکونی می باشد .   سازه ساختمان مجتمع تجاری زیست خاور مشهد از بتن و فلز است و نمای آن از سنگ و شیشه می باشد  تلفیقی از معماری اروپایی و ایرانی در مجتمع تجاری زیست خاور مشهد به چشم می خورد . گچ بری و آینه کاری هایی که بسیار زیبا و البته هنرمندانه صورت گرفته است نظر هر بیننده ای را به خود معطوف خواهد کرد .

امکان خرید پوشاک ، کیف و کفش ، اقلام مذهبی ، خوراکی ها و انواع سوغات مشهد در مجتمع تجاری زیست خاور مشهد برای گردشگران تور مشهد مهیا شده است .

داشتن پارکینگ از مزایای مجتمع تجاری زیست خاور مشهد به شمار می رود که بدون تردید برای افرادی که با وسیله شخصی به مجتمع مراجعه نموده اند ، مسئله مهمی تلقی خواهد شد ، پارکینگی در 4 طبقه و با ظرفیت 400 خودرو . از دیگر امکانات رفاهی مجتمع تجاری زیست خاور مشهد می توان به کافی شاپ اشاره کرد که پس از گشت زنی در مجتمع و خرید ، مکان مناسبی جهت زدودن خستگی از تن خواهد بود . علاوه براین مجتمع تجاری زیست خاور مشهد دارای رستوران هم هست و خلاصه کلام این که در مجتمع تجاری زیست خاور مشهد  می توان خرید کردن را به یک تفریح لذت بخش برای تمام افراد خانواده  بدل نمود هر چند که خود خرید به تنهایی و فی نفسه برای خیلی ها جذاب و لذت بخش است .