سفر در شرایط کرونا

سفر رفتن یا نرفتن در این روزها و یا شاید بهتر بگوییم ماه های کرونایی دغدغه بسیاری از افراد است به ویژه آن هایی که ناچار به سفر هستند و از سویی از ابتلا به بیماری بیمناکند .

مدت زمانی است که ویروس کرونا زندگی بشر را در سطحی جهانی دگرگون ساخته تا آنجا که بشر مدرن قرن بیست و یکم را به تغییر در سبک زندگی خود واداشته است .

تجربه در کشورهای مختلف از جمله کشور خود ما به وضوح نشان می دهد این تهدید نوظهور نسبت به گذشته کم خطر نشده است و تصور از بین رفتن و یا کنترل آن در فصول گرم سال تصوری دور از واقع و کاملا خطا است . ویروس کرونا کماکان در کمین سلامت جوامع است و از پس بی ملاحظگی و بی مبالاتی بخشی از جامعه ، گریبان گیر کل جامعه خواهد شد .

از ابتدای پاندمی ویروس کرونا با توصیه اکید و مکرر سازمان ها و نهادهای بهداشتی چه در سطوح جهانی و چه در سطوح ملی در خصوص لغو سفرهای غیر ضروری مواجه هستیم . اما با طولانی شدن دوره شیوع این ویروس و گمانه زنی در مورد ادامه دار بودن این روند تا چندین ماه دیگر با این حقیقت روبرو ایم که عده ای ناچار به انجام سفرهای اجتناب ناپذیر خواهند بود ؛ همچون سفرهایی که به منظور درمان و معالجه صورت می گیرند و یا ماموریت های کاری .

 با چه وسیله ای سفر کنیم بهتر است ؟ این اولین سوالی است که به ذهن افراد ناگزیر به سفر در این شرایط خطور خواهد کرد . به طور حتم هر یک از وسایل نقلیه ؛ اتوبوس ، خودروی شخصی ، قطار یا هواپیما ؛ مزایا و معایب خاص خود را برای سفر خواهند داشت . مسلم است این مزایا و معایب می تواند کاملا تحت الشعاع شرایط خاص کنونی واقع گردند . به نظر می رسد در این شرایط استفاده از خودروی شخصی بهترین انتخاب باشد اما چنانچه مسیر سفر طولانی باشد . مسافران نیازمند به صرف غذا در طول مسیر سفر خواهند بود . بنابراین بهتر است در تصمیم خود جهت سفر با خودروی شخصی به مقاصد دور تجدید نظر کنیم چرا که پرهیز از میل نمودن غذا در رستوران ها و اغذیه فروشی های بین راهی نه تنها در تابستان همواره مورد تاکید بوده که در شرایط خاص فعلی امری ضروری و بدیهی تلقی می گردد . همچنین با توجه به گرمای هوا به همراه بردن غذا با خود از خانه هم مخاطرات خود را خواهد داشت .

سفرهای هوایی با کوتاه نمودن زمان طی مسیر مشکلات و حواشی کمتری را در وضعیت کنونی به دنبال خواهد داشت . پیشنهاد می شود در قدم اول برای تهیه بلیط خود به صورت اینترنتی اقدام نمایید . چرا که با رزرو اینترنتی بلیط هواپیما ضمن جلوگیری از رفت و آمد های غیر ضروری که سبب تماس با محیط و افرادی خواهد شد که به هر حال درصدی از احتمال آلودگی را دارند ، با پرداخت الکترونیکی وجه بلیط و دریافت بلیط الکترونیک از تبادل اشیا مابین افراد هم ممانعت صورت پذیرد . برای این منظور می توانید به سایت دفاتر خدمات مسافرتی معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند مراجعه کنید . دفتر مسافرتی سفر بخیر به آدرسwww.safar24.net یکی از این سایت هاست که برای مسافران این امکان را فراهم نموده تا ضمن مشاهده تمامی پروازهای موجود پرواز مناسب خود را انتخاب و جهت رزرو اینترنتی بلیط هواپیما اقدام نمایند . همچنین پشتیبان تلفنی سایت هم پاسخگوی سوالات و یا ابهامات احتمالی مسافران است تا با اطمینان خاطر و خیالی آسوده نسبت بهرزرو اینترنتی بلیط هواپیما  مبادرت نمایند .