دریاچه پارک وکیل آباد مشهد

شرایط اقلیمی شهر مشهد موجب شده تا گردشگران به مناطق ییلاقی اطراف مشهد اقبال نشان دهند . دریاچه پارک وکیل آباد در ایجاد محبوییت بالای منطقه وکیل آباد در بین این مناطق ، نقش پر رنگی داشته است .

شهر مشهد به جهت تداخل جبهه‌ های مختلف و متفاوت آب و هوایی ، دارای آب و هوا و خصوصیات و ویژگی های خاص اقلیمی می باشد . بیشترین قسمت دشت مشهد - نیشابور ، دارای اقلیم سرد و خشک و قسمتی از دشت مشهد – قوچان ، نیمه خشک و سرد و بخش کوچکی از بلندترین ارتفاعات رشته‌ کوه ‌های بینالود و هزار مسجد از اقلیم مرطوب و سرد برخوردار هستند . به همین جهت شهر مشهد دارای آب و هوایی متغیر بوده اما در مجموع می توان این طور گفت که آب و هوای مشهد معتدل و متمایل به سرد و خشک است . تابستان‌ های گرم و خشک با بیشینه دمای 43 درجه بالای صفر ، بسیاری از مجاوران و مسافران تور مشهد را برای استراحت و تفریح به سوی مناطق ییلاقی اطراف ترغیب می نماید . از نزدیک ترین مناطق ییلاقی مشهد می توان به منطقه وکیل آباد در فاصله هشت کیلومتری شمال غرب مشهد اشاره نمود . در این منطقه دریاچه ای وجود دارد که فصلی است . آب دریاچه پارک وکیل آباد از قنات وکیل آباد سرچشمه می گیرد . بسیاری از گردشگران تور مشهد در کنار دریاچه پارک وکیل آباد لحظات خوشی را به همراه خانواده خود سپری می کنند . وجود این دریاچه در تلطیف هوا نقش به سزایی داشته و آب و هوای محیط را مطبوع و دلپذیر می کند .

گردشگران تور مشهد اغلب برای گذراندن ساعاتی در طبیعت به دور از آلودگی های مختلف از جمله آلودگی هوا و آلودگی صوتی به این منطقه آمده و با مناظر زیبای آن عکس هایی به یادگار می اندازند . در کنار دریاچه پارک وکیل آباد صدای آب نوازشگر گوش گردشگران و مسافرانی خواهد بود که در تور مشهد علاوه بر زیارت ، علاقمند به سیاحت هم می باشند . 

وجود دریاچه پارک وکیل آباد پتانسیل رشد بیشتر و بهتری برای پارک وکیل آباد فراهم نموده است .  همچنین در ایجاد محبوبیت بالای این منطقه نزد گردشگران تور مشهد ، در میان مناطق متعدد ییلاقی اطراف مشهد بی تاثیر نبوده است .

در بعضی فصول سال که با بارندگی زیادی در منطقه مواجه هستیم دریاچه پارک وکیل آباد پر آب تر بوده و بیش از پیش چشم نواز خواهد بود . به گردشگران تور مشهد یادآور می شود  مراقب کودکان و اطفال باشند تا حادثه ناراحت کننده ای برای ایشان رخ ندهد و در حفظ پاکیزگی دریاچه پارک وکیل آباد کوشا باشند .