تونل باد صبا مشهد

بسیاری از مردم در سفر به دنبال تجربه هایی متمایز هستند . تجربه هایی ورای آنچه در زندگی روزمره پیش رو دارند .

شما هم اگر جزء افرادی هستید که به تجربه های کم نظیر و خاص تمایل دارند ، پیشنهاد می کنیم تونل باد صبا  را در تور مشهد از دست ندهید . چتربازی ورزش و تفریحی است مهیج و شادی‌ آفرین که بسیاری از نوجوانان و جوانان آرزو و اشتیاق انجام آن را دارند . چتربازی در تونل بادصبا دارای دو مرحله می‌باشد مرحله اول آن ، قبل از باز نمودن چتر بوده که سقوط آزاد است و حدوداً 30 ثانیه به­ طول می­انجامد و مرحله دوم آن بعد از باز نمودن چتر می باشد .

تونل-باد-صبا-مشهد

تونل باد صبا ، شبیه ‌ساز مرحله اول چتربازی یعنی سقوط آزاد است و یکی از طرح های کلان و ملی ایران می باشد که با پشتیبانی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری توسط دکتر محمد علی اردکانی استاد پژوهشکده مکانیک سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران طراحی شد و در سال 94 افتتاح گشت . شایان ذکر است که تعداد تونل باد های عمودی موجود در دنیا انگشت شمار بوده و در منطقه فقط دو کشور امارات و روسیه از این تکنولوژی برخوردار می باشند . این طرح کلان ملی ، برگزیده بیست و نهمین دوره جشنواره بین المللی خوارزمی می‌‌باشد که مهم ترین جشنواره علمی و فناوری کشور به شمار می رود  و با حمایت سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران بومی شده و قطعات و تجهیزات آن تماما در ایران طراحی و ساخته شده اند . تونل باد صبا با محوطه پرواز ده ضلعی به قطر ۶/۳ متر ظرفیت ۳ تا ۵ نفر را دارد . در این تونل باد ، جریان هوا با سرعت 140 تا  220 کیلومتر بر ساعت از پایین به بالا حرکت می‌کند و سبب می‌شود افراد در تونل باد که از نوع باز مکنده بوده و با ۷ عدد فن ۱۳۲ کیلو وات کار می کند ، شناور شده و احساسی ، مشابه سقوط آزاد چتربازی به‌دست آورند با این تفاوت که هزینه سقوط آزاد در تونل باد کمتر بوده و از ایمنی کامل برخوردار است . 

تونل-باد-صبا

مجموعه تونل باد صبا واقع در انتهای بلوار خیام شمالی ، میدان بهارستان ، بهارستان سوم ، در روز های شنبه تا چهارشنبه از ساعت 16 لغایت 22:30 و در روز های پنجشنبه و جمعه از ساعت 11 لغایت 22:30 پذیرای مسافران و گردشگران تور مشهد می باشد و به عنوان اولین و تنها شبیه ساز سقوط آزاد در ایران در شهر مقدس مشهد لحظات خوشی را برای مجاوران و زائران تور مشهد به ارمغان خواهد آورد .

safar24.net/tour/mhd/تور-مشهد

استفاده از این تفریح نوین و مفرح برای بانوان و کودکان بالاتر از ۳ سال محدودیتی نداشته و جهت سلامت و تجربه هر چه بهتر علاقمندان مجاور و مسافر تور مشهد ، از بهترین و مجربترین مربیان کشور جهت آموزش بهره برده است . همچنین امکان تهیه بلیت آنلاین برای علاقمندان وجود دارد .