برج آلتون مشهد

وجود مراکز خرید لوکس و مدرن متعدد در مشهد ، هر گردشگری را وسوسه می کند سری به یکی از آن ها زده و سوغاتی خریداری کند . یکی از این مراکز خرید که از بلندترین و عظیم ترین ساختمان های مشهد به شمار می رود برج آلتون است .

برج آلتون مشهد در خیابان معروف دانشگاه قرار دارد . این مرکز خرید بیشتر به عنوان مرکزی برای خرید لوازم آرایشی ، پوشاک و انواع کیف و کفش شناخته می شود . اگر چه در آن برند های معروف لوازم خانگی ، صوتی تصویری و کالاهای دیجیتال هم فعالیت دارند . البته برج آلتون مشهد علاوه بر كاربری تجاری ، کاربری اداری و پاركينگ هم دارد .

برج آلتون مشهد یکی از شاهکارهای صنعت ساختمان از نظر کیفیت و سرعت است  .پروژه ساخت برج آلتون مشهد در سال ۱۳۸۵ آغاز شد و در سال ۱۳۸۸ به بهره برداری رسید . در سال ۱۳۹۰ برج آلتون مشهد عنوان برترین برج تجاری چند منظوره کشور و در سال ۱۳۸۸، برترین سازه بتنی کشور را گرفت . نمای خارجی برج آلتون مشهد با ترکیبی از شیشه و آلکوبان طراحی و اجرا شده است .  معماری داخلی برج آلتون مشهد هم لوکس و مدرن بوده ودر آن از بهترین مصالح نوین با هدف سبک سازی و کنترل انرژی به کار گرفته شده است .

مساحت عرصه برج آلتون مشهد ۱۷۲۴ مترمربع و سطح زیر بنای آن ۳۱۰۰۰ مترمربع می باشد . برج آلتون مشهد دارای ۲۴ طبقه شامل ۵ طبقه زیر زمین ، همکف و ۱۸ طبقه بالای همکف است که ۴ طبقه مخصوص واحدهای تجاری ، ۳طبقه مخصوص واحدهای اداری و مابقی به پارکینگ تعلق دارد . در طبقات منفی مرکز پیانو ، نمایندگی سونی ، لوازم خانگی ، لوازم صوتی و تصویری ، پوشاک ، لوازم آرایشی و بهداشتی عرضه می شود  .طبقه همکف تا طبقه چهارم فروشگاه های کیف و کفش قرار دارند . شعبه دوم رستوران پسران کریم در طبقه چهارم قرار دارد این رستوران شهرت زیادی در بین گردشگران تور مشهد دارد و چلو ماهیچه آن بسیار معروف است .

پارکینگ برج آلتون مشهد در ۹ طبقه میانی قرار دارد و ۴۰ واحد لوکس اداری در طبقات فوقانی با متراژهای مختلف بین ۷۵ تا ۱۷۵ متر است که دارای آشپزخانه ، دو تا سه اتاق ، کابین دوش اتاق مدیر ، سرویس عمومی و اختصاصی ، سیستم تهویه گرمایشی و سرمایشی ، دارای لابی مبله و قسمت پذیرش و میز اطلاعات ، قرار دارند .

پارکینگ برج آلتون مشهد با همکاری مدیریت سازمان حمل و نقل و ترافیک شبانه روز به شهروندان و گردشگران تور مشهد خدمات ارائه می دهد . فضای این پارکینگ مسافران تور مشهد را که برای خرید یا تفریح به خیابان دانشگاه آمده اند ، شگفت زده خواهد کرد  .پارکینگ برج آلتون مشهد بلندترین پارکینگ طبقاتی در کل کشور با ارتفاع ۸۰ متر است . این پارکینگ طبقاتی ظرفیت ۶۰۰ خودرو را دارد که تامین کننده جای پارک امن و سریع برای شهروندان و مسافران تور مشهد می باشد .  دسترسی به طبقات پارکینگ از طریق دو رمپ یک طرفه به صورت رفت و برگشت است و امکان مسیریابی مستقیم از هر طبقه پارکینگ به رمپ فنری خروج یک طرفه وجود دارد .

ویژگی جالب توجه برج آلتون مشهد که نظر بسیاری از گردشگران تور مشهد را به خود جلب کرده است چشم انداز وسیع از بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در اضلاع شرقی و شمالی در همه طبقات اداری و پارکینگ است .

برج آلتون مشهد همچنین دارای یک دستگاه آسانسور شیشه ای در طبقات تجاری ، شش آسانسور نفربر برای در طبقات تجاری و اداری ، چهار دستگاه آسانسور پانورامیک شیشه ای از طبقه همکف تا طبقات اداری و پارکینگ ، چهار دستگاه پله برقی در طبقات اداری در تراز ۷۰ متری برج ، پله برقی هوشمند در طبقات تجاری و اداری و باند هلکوپتر بر فراز برج جهت سرویس دهی در مواقع اضطراری و امداد رسانی است .

گردشگران تور مشهد در نظر داشته باشند برج آلتون مشهد صبح ها 10 الی 13:30 و عصر ها از 17:30 تا 22:30 باز است و به منظور رفاه حال مراجعین دارای ایستگاه تاکسی بیسیم می باشد .