بازار بزرگ ملل مشهد

با توسعه شهر مشهد و افزایش روز افزون مراکز خرید ، انتخاب مرکز خریدی مناسب برای گردشگران با توجه به نیاز و شرایط ایشان ، اگر نگوییم دشوار امری زمان بر خواهد بود . در تلاش هستیم با معرفی مراکز خرید مختلف در این مهم یاری رسان باشیم . در این مقاله به معرفی بازار بزرگ ملل خواهیم پرداخت .

بازار بزرگ ملل مشهد مجموعه ای تجاری و تفریحی است که در تقاطع بزرگراه شهید بابا نظر و بولوار شهید آوینی (گلشهر) واقع شده است . بازار بزرگ ملل مشهد سایتی مثلثی شکل دارد و از سه ضلع به شریان های سواره رو با درجات مختلف متصل می شود . این بازار از یک سو همجوار با بزرگراه کمربندی شهر است که در مسیر عبوری شمال کشور به جنوب واقع شده است . نزدیکی به فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد و ایستگاه راه آهن مشهد از ویژگی های بازار بزرگ ملل مشهد است . همچنین فاصله این بازار تا حرم مطهر رضوی حدود 4 کیومتر می باشد .

بازار بزرگ ملل مشهد از جمله پروژه هایی است که با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری مشهد احداث شده است و عملیات ساخت آن از سال 91 آغاز شد . مساحت عرصه بازار بزرگ ملل مشهد حدود 10000 مترمربع و زیربنای آن حدود 60000 مترمربع با کاربری های مختلف تجاری می باشد . بازار بزرگ ملل مشهد در 9 طبقه و ارتفاع 40 متر و با داشتن 800 واحد تجاری بزرگ ترین بازار در شرق کشور به شمار می رود . گردشگران تور مشهد می توانند در این بازار انواع پوشاک مردانه و زنانه ، پوشاک کودک و سیسمونی نوزاد ، لوازم آرایشی و بهداشتی ، کیف و کفش ، طلا و جواهر ، نقره و بدلیجات ، ساعت و موبایل و البته سوغات و خشکبار تهیه کنند .

امکانات رفاهی بازار بزرگ ملل مشهد شامل پارکینگ در ۳ طبقه و ظرفیت تقریبی ۷۶۰ خودرو ، آسانسور پانوراما مدور شیشه ای با ارتفاع حدود ۳۵ متر ، پله برقی هوشمند با ارتفاع حدود ۳۰ متر طول ، آسانسور حمل بار ، سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی ، صندوق امانات و اینترنت رایگان ، کافی شاپ ، سرویس بهداشتی و نمازخانه است .

جهت آگاهی بیشتر گردشگران تور مشهد به تفصیل بیان می شود در طبقه منفی یک پوشاک بچگانه ، سیسمونی نوزاد ، اسباب بازی و در  طبقه همکف انواع پوشاک زنانه و مردانه عرضه می شود ، طبقه اول به عرضه مانتو ، روسری ، کیف ، کفش و چرم اختصاص یافته و در طبقه دوم طلا و جواهر ، لوازم آرایشی و بهداشتی ، نقره و بدلیجات ، موبایل و ساعت به فروش می رسد . طبقات سوم تا پنجم به پارکینگ تعلق داشته و در طبقه ششم شهربازی با مساحتی در حدود 2000 متر مربع قرار دارد و در آن کلیه وسایل و تجهیزات سرگرمی و تفریحی مهیج وجود دارد . در طبقه هفتم هم رستورانی قرار دارد که در آن انواع غذاهای ایرانی و فرنگی برای انواع سلیقه ها و ذائقه ها سرو می شود . این رستوران دارای چشم انداز زیبایی از حرم مطهر و بزرگراه مجاور مجتمع است که گردشگران تور مشهد را شگفت زده خواهد کرد . علاوه بر رستوران در این طبقه فست فود ، فودکورت در فضایی دلنشین پیش بینی شده است .

مسافران و گردشگران تور مشهد می توانند همه روزه از ساعت 10 الی 22 به بازار بزرگ ملل مشهد  جهت خرید و استفاده از امکانات رفاهی و تفریحی آن مراجعه نمایند .